11 Eylül 2007 Salı

Öncelikle Herkese Merhaba...

Bilgisayar dünyasına giriş yıllarımda (1997'nin son çeyreğine tekabül ediyor) birşeyi farkettim ki bugüne kadar yapmak istediğim herşey şu akla ziyan demir yığını içerisinde zaten mevcutmuş. Henüz korkaklığımı üzerimden atamamıştım ki 2 yıl içinde her türlü problemle karşılaşmış ve tabi ki 3 kere Teknik Servis yolu görmüş bilgisayarımda bir donanım değişikliğine giriştim ve tabi ki başarısız oldu. O yıllarda bilgisayarlarla ilgilenenler bilirler MASTER & SLAVE kavramlarını. (ve tabi ki ilk kez duyanlar da çabucak öğrensinler) Ne kadar büyük bir korkuydu allahım unutamam, büyük ihtimalle bu korkunun yerini o andan itibaren heves, tutku ve hatta hırs aldı denilebilir.
İlk MMX makinamı hala unutmam 200 megahertz. Birçoğunuz şuan "O da birşey mi bende 250kb'lık sabit disk vardı, makinem de 186'ydı." diyordur. Ben biraz geç kaldım o devreye... Hala herkese söylerim. "Birşeye yetişmek için geç kalmış olmak hedefe varmak yolunda düşünülmesi gerekilen en son şeydir" diye. Hiç farketmez.

Biraz ingilizce, bol miktarda heves bir de araştırma aşkı. Önüne geçemeyeceğiniz şeylerdir. Neyse konu dağılmadan toparlayalım. O gün bu gün uğraşır dururum bilgisayar başında... Biraz ondan biraz bundan taa ki tıkanıp kalana kadar. O da üniversiteye giriş yıllarıma yani 2002 yılına tekabül eder ki o zamandan beri türlü dillerde kod yazıyorum. Perl ile CGI Programlama, ASP ile başlangıç seviyesinde Visual Basic bilgisi olmadan denemeler, Excel içerisinde Makro yazma denemeleri, Assembler ve tabi ki C ve C++. Bunlar sadece başlangıç seviyesinde bekler durur, daha henüz faydası olmadı, Algoritma bilgisi haricinde. O da belki en önemlisi... Ama şu da bir gerçek ki şuan PHP, ASP.NET, Delphi, Visual Basic.NET dillerinde aralıksız program yazıyorum. Sürekli yardım ihtiyacım oluyor ve sağolsun her türlü yardımı da yine en büyük paylaşım sahibi Internet sayesinde alıyorum. Bence siz de programlamaya başlamak niyetindeyseniz kendinizi öncelikle bir programlama diline odaklamaktan kurtarın. Hangi dili hangi amaç için kullanacağınızı farkettiğinizde; her dili kullanabileceğinizi, önemli olanın dil seçiminden ziyade Algoritma bilgisi olduğunu unutmayın. Doğru seçimi yine siz bolca döküman okuyarak fikir sahibi oldukça rahatlıkla yapacaksınız ama
ÖNCE ARAMA

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili kardeşim burda gayet güzel atıp tutmuşsun yazıyorum çiziyorum diye ama ben C dersini 6. kez alıyorum hala elimden tutmuyosun. öyle arkadaşın evine gidip pizza söyleyip kediyle oynamakla olmuyo bunlar. öpüyorum gıdından, hayırlı olsun.